Portföljuppdatering

Av Jesper Henrikson

Vid bloggens uppstart gjorde jag ett kort inlägg om hur min portfölj ser ut. Då var portföljen ganska diversifierad och antalet bolag i portföljen var cirka 20st.

Senaste året, i takt med att jag gjort djupare analyser, har jag vågat gå in tyngre i de bolag som jag tror extra mycket på. Detta har varit en väldigt lyckad strategi och jag känner att jag vill gå mer och mer emot denna strategi, dvs att äga ett färre antal bolag som jag tror riktigt mycket på. Detta har resulterat i en liten utrensning för att öka i mina favoritinnehav.

Detta har lett till att jag har ökat i Protector, Amhult 2 och Nilörngruppen, samt köpt Skue Sparebank och Moberg Pharma. I takt med att Sparebanken Sør har blivit något mer rimligt värderad har jag hyvlat något i den positionen, något som jag även gjort i DAB. Dessutom vill jag bli av med min position i Solteq. Vidare ligger en ökning i Skue och Zalaris nära till hands.

Nuvarande portfölj ser ut på följande vis:





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Analys Hartmann, våren 2023

Finansiell Årskrönika 2021

Investeringsåret 2022