tag:blogger.com,1999:blog-2418083867015368671.post3280323936825629492..comments2023-01-02T13:25:50.110+01:00Comments on Henriksons Aktieblogg: Uppdatering PandoraHenriksons Aktieblogghttp://www.blogger.com/profile/10163346047618171144noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2418083867015368671.post-13992957814689006022017-12-27T14:13:07.182+01:002017-12-27T14:13:07.182+01:00Tack för det. Ja, du har en väldigt bra poäng gäll...Tack för det. Ja, du har en väldigt bra poäng gällande ringar, halsband och örhängen. Antar att du menar adoptionsprocessen från att tidigare ha köpt berlocker till att köpa de nämnda kategorierna. Dessa kategorier ska bli väldigt intressanta att följa framöver.<br /><br />Japp, jag håller med dig på e-handelsfronten. Jag tror väldigt mycket på att sidor såsom Zalando och T-mall kommer att bli större och större, vilket jag hoppas ska gynna Pandora. Som du nämner vill man gärna ha en slags kvalitetsstämpel på att det man köper är vad man vill ha innan man köper det online. Därför tror jag att de parametrar som du nämner kan fungera på ett sätt som sänker tröskeln till att köpa Pandora-smycken utan att känna på dem. Och som komplement finns sedan de fysiska affärerna för de som inte köpt av Pandora förut. Det blir intressant att följa hur stor del av Pandoras e-handel i Kina som kommer att härstamma från T-mall kontra den egna hemsidan.<br />//Jesper Henriksons Aktieblogghttps://www.blogger.com/profile/10163346047618171144noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2418083867015368671.post-50227263450667483932017-12-27T13:50:24.140+01:002017-12-27T13:50:24.140+01:00Tack, det här är precis de parametrar jag också ti...Tack, det här är precis de parametrar jag också tittar på. Så skönt att det finns dokumenterat med diagram. Sedan har jag en fundering och en kommentar.<br /><br />Andelen icke-berlocker faller långsamt men ringar, halsband och örhängen växer våldsamt i procent räknat. Det jag funderar på är hur adaptionsprocesen bland kunderna ser ut egentligen. Det ideala hade ju varit om alla Pandorakunder börjat köpa smyckena omedelbart men konsumenter verkar vara anmärkningsvärt tröga. Jag är därför mycket nyfiken på hur stora de nya segmenten kan bli samtidigt som de växer med 50 % per år.<br /><br />Sen hoppas jag att Pandora inte bara hänger med utan kan leda tillväxten inom smycken online. Det är svårt att välja smycken utan att ta på dem och jag tror att kombinationen tydlig med tydlig varumärkespositionering, globalt företag samt lågt pris gynnar Pandora gentemot traditionella juvelerare som är små och har ett mer varierat sortiment.Aktieingenjörenhttps://www.blogger.com/profile/16945171005387145696noreply@blogger.com